onsdag 24 september 2014

Virkad mössa. Igen. Och virkad rundsjal.

Ja, jag har för tillfället inte jättemycket tid för pyssel och virkning. Men så färgade jag håret förra veckan. Från blond till brunett. Och då var jag ju tvungen att ha en vit mössa. För det måste man nog sjutton ha när man har gått över to the darker side. Jag virkade en likadan mössa som sist. En fallen leaves slouch hat. Virknål nummer 5 och Red Heart soft garn.

Jag passade även på att göra en matchande rundsjal. Jag virkade 126 lm, slöt till en ring och sedan varvade med varv 8, 9, 10, 11 på fallen leaves slouch hat-mönstret.
Och en finfin rundsjal blev det minsann.

Och så är verkligen fantastiska hösten här. Och nu vill jag bjuda på min höstiga ute och inne-lista. Vi börjar med de som har kvalificerat sig in på inne-listan.

1. Höstmys i tv-soffan. Fantastiskt. Säger bara Bonde söker fru. Mys.
2. Min nya stegräknare. Garmin vivofit. Gillar. Perfekt till höstpromenaderna.
3. Virkning. Alltid på inne-listan. Alla årstider.
4. Virvlande höstlöv. Vackert.
5. Jag kan nu börja ha min nya täckväst. Hade ju sjutton inte gått i somras. Hade blivit jättevarmt ju.

Ute-listan.
1. Lipton te. Med strawberry cupcake-smak. Borde vara olagligt med grejer som inte smakar så gott som det låter.

Ja, ni ser ju tydligt att fördelarna med hösten överväger starkt. Hösten är bra. Och nu kommer jag inte frysa om vare sig huvudet eller halsen. Bra.

4 kommentarer:

mymixednailpolish.blogspt.com sa...

det va snyggt set ihop!!passar bra till hösten!=)

Emilia sa...

Fint höstvirkat!

Lovisa sa...

Var köper du ditt garn? Jag har kikat i lite affärer och på nätet, men inte hittat nå ställe som säljer Red Heart...

Cath. sa...

Hej! Har hittat till din fina blogg! Jag undrar också vart du köper ditt red heart soft? Vet du något likvärdigt garn man kan ta istället?