måndag 13 maj 2013

Och precis så fort gick en vecka.

Ja, det var visst ett tag sedan jag bloggade. Vad jag pysslat med? Virkar jag inget nu för tiden? Jo, det gör jag ju. Alltid. Men jag virkar på lite som ska ges bort. Då kan man ju sjutton inte visa det på bloggen heller. Än.

Men jag kan ju iallafall visa mitt senaste inköp. 

Jag har inte läst en bok på 10 år. Inte sedan vi fick Kungen. Har inte haft ro att koncentrera mig på en bok, tanken vandrar och jag minns aldrig vad jag läst. Och måste börja om på sidan, om och om igen.
Men när en av mina favoritbloggare skrev en bok. Ja, då skulle jag ju bara ha den.
Fredrik Backman: En man som heter Ove. Och jag vågar faktiskt rekommendera den. Fast jag inte har läst mer än baksidan ännu.
Och anledningen till jag jag bara har läst baksidan är att jag sparar den. Vi ska nämligen en vecka utomlands i sommar. Jag och sambon har inte varit utomlands en hel vecka på 15 år. Vi snackar slutet av 90-talet här. Ungefär när Celine Dion sjöng My heart will go on. Och Emilia sjöng Big big world. Om nån minns den fortfarande.
Kungen gillar inte när det är varmt, Kungen gillar inte när det är stoj och Kungen har en hel hög med hjälpmedel. Så när vi har åkt på semester har vi åkt dit man kan åka med bil. Men nu är Kungen 10 år gammal. Och Kungens korttidsboende ska få låna Kungen en hel vecka. Och han kommer ha det fantastiskt bra.

Vi ska sola, bada, släppa allt med alla tider som måste passas hemma. Och bara vara. Och vet ni va? Jag ska läsa. En bok. Första på 10 år.

14 kommentarer:

skapa och inreda sa...

Du kommer inte att bli besviken, boken är helt underbar. Den sitter kvar länge efter det att man har läst ut den.
Önskar er verkligen en trevlig semester.
Annika

Anonym sa...

Sträckläste den förra veckan, den är lite för mycket i början men sedan helt underbar! Avundsjuk på att du har den kvar!
Åsa

Alviti sa...

Du är så fantastiskt bra på att beskriva och berätta saker! Skriver du en bok, ja då köper jag den. Om jag sedan kunde spara den tills en vecka i solen, ja det vore ju inte heller fel :) kram Carolina

MARIA sa...

Åh vad härligt med semester! Det är du väl värd!

Kram.

Rumpetuss sa...

Härligt med semester! Njut rejält och ha en trevlig läsning!

Annika GW sa...

Oj! Det var många år som du inte kunnat resa och fått ro till att läsa en bok! Så härligt det låter att du nu kommer att få göra det. Ha en trevlig semester! / Annika

Pysselpinglan sa...

Vad härligt det låter med semester! Och boken är säkert bra, han kan ju verkligen konsten att skriva!

Anonym sa...

Vad glad för er skull jag blir när jag hör om er semester! Kan bara ana hur välbehövd den är. Hurra för kortis (jobbade på ett för många år sedan och det var verkligen ett toppenställe för barnen)!
/Lisa

Anonym sa...

Jag har just den boken i öronen just nu när jag läser ditt inlägg. Du ska vara nöjd med bokvalet. Du kommer att småle, gapskratta och bli lite rörd, jag lovar.
Jag önskar er en underbar resa!
Hälsningar A-C

Otaliga projekt sa...

Vilken tur att du valde den bästa boken att ta med dig. Håller med en av de föregående, lite avis är jag att du har den kvar.
Trevlig resa och härlig läsning.
Sarah.
Tack också för den jättefina bildtutorialen till spindelsjalen. Den fick mig att komma över att jag "inte kan virka".

Grodmamman sa...

Vad härligt med en veckas semester, det är ni värda!:)
Den boken kanske jag skulle lägga till på min läslista inför sommarens semester.
Kram

Nenne sa...

Underbart med semester. Och en underbar bok! Lite knasig i början men sen helt fantastisk! Man skrattar, gråter, ler, förstår, funderar.. Den har allt!

Ha en bra dag!

Anonym sa...

Tack för boktipset!
Jag har nu varit inne på adlibris och beställt den i mp3-format!
Trevlig semester!
Loulou

Hedvig sa...

Bra val! Jag log, grät, blev varm å kall, skrattade högt men fick framförallt stick i fingrarna (en känsla jag i bästa fall får av en fin filmscen. Aldrig av en bok... ...innan.) av den.

Ha en fin semester!

Kram
Hedda.